De grootste uitdaging voor ondernemers en zzp’ers is voldoende klanten krijgen en dus leads genereren.
Voor mij is dat geen verrassing, want tja zonder klanten geen bedrijf. Maarja hoe zorg je nu voor een constante stroom aan leads die jij kan omzetten naar klanten.
Vorig week sprak ik één van mijn klanten over het vergroten van haar zichtbaarheid zodat ze meer leads kan genereren. We zijn aan de slag gegaan met het uitwerken van een duidelijke strategie en een online marketingcampagne.
Onderstaande punten heb je minimaal nodig voor een duidelijke marketingcampagne:
👉 Weet je wie jouw ideale klant is?
👉 Wat is de grootste “pijn” van jouw klant en wat is zijn of haar verlangen?
👉 Is hij/zij bereid te investeren om dit op te lossen?
👉 Weet je waarom ze jou moeten kiezen, wat maakt jou zo onderscheidend oftewel wat zijn jouw USP’s (unique selling points)?
👉 Weet je wat jouw kernboodschap is en de kernwaarden van jouw bedrijf?
Ik merk dat bovenstaande vragen voor veel ondernemers al best lastig is om helder te beantwoorden. En ik weet dat het ook echt niet de gemakkelijkste vragen zijn. Maar dit is wel jouw basis!
Zonder helderheid op deze vragen is jouw hele markteting een soort van met “hagel” schieten. Voor een goed aanbod en ook voor een marketingstrategie waar je jouw potentiele klant echt mee wilt bereiken en raken zal je echt deze vragen eerst moeten beantwoorden.
Daarna is het belangrijk om een marketingbudget vast te stellen. Veel ondernemers/ zzp’ers “vergeten” nog wel eens een budget te reserveren voor hun marketing. Als je echt wilt groeien is dit een must.
Maarre …weet je wat eigenlijk nog veel belangrijker is?
Dat ben JIJ!
Jij bent het middelpunt van jouw bedrijf!
Heb je echt een duidelijke visie. Durf jij je echt uit te spreken?
Weet je waar je echt anders in bent?
Zorg ervoor dat jouw aanbod en jouw visie uniek is.
Durf jij nu echt te gaan staan voor wie je bent en waar het voor jou om draait!
Hoe zit dat bij jou?
Vind je het lastig om jezelf krachtig te positioneren maar voel je wel dat het tijd is om nu te knallen met je bedrijf? Stuur mij gerust een berichtje dan kunnen we onderzoeken of ik jou daarbij kan helpen!